logo
 
  • info@vandijkwerkt.nl
  • 078-654 90 60
  • LinkedIn
  • Home
  • Vacatures
    • Infrastructuur en Techniek
      • Adviseur elektrotechniek (16 uur)
      • Adviseur verificatie en validatie (36 uur)
      • Beheerder civiele constructies (waterbouw en objecten) (36 uur)
      • Kostendeskundige (medior / senior) (16 uur)
      • Projectleider / Adviseur cultuurtechniek (24-32 uur)
      • Senior adviseur techniek (16 uur)
      • Senior technicus vastgoed (24 uur)
      • Senior werkvoorbereider (36 uur)
      • Senior werkvoorbereider infrastructuur (36 uur)
      • Toezichthouder / Bestekschrijver wegenbouw (40 uur)
      • Toezichthouder civiele constructies (32-36 uur)
      • Toezichthouder groen (36 uur)
      • Toezichthouder openbare ruimte (36 uur)
      • Technisch manager huisvesting (36 uur)
      • Senior projectmanager civieltechnische kunstwerken (16 uur)
    • Interim- en Projectmanagement
      • Junior recruiter / consultant (40 uur)
      • Recruiter / Consultant (medior / senior)
      • Technisch objectmanager (28-32 uur)
      • Technisch voorbereider inzamellogistiek (16-24 uur)
      • Accountmanager automotive (40 uur)
      • Contractmanager (36 uur)
    • Proces- en Projectbeheersing
      • Manager projectbeheersing (24 uur)
      • Projectondersteuner (4-32 uur)
    • Omgevingsmanagement en Ruimtelijke Ordening
      • Adviseur omgeving (36 uur)
      • Senior projectleider gebiedsontwikkeling (29 uur)
    • Contractmanagement en Juridisch
      • Adviseur contractmanagement (36 uur)
      • Contractmanager (36 uur)
    • Archief- en Documentmanagement
  • Over ons
    • Over ons
    • Nieuws
    • Projecten
    • Wat anderen zeggen
    • Veelgestelde vragen
  • Solliciteren
  • Contact

Veelgestelde vragen

Wie zijn wij?

Van Dijk Employment Services werkt aan de mooiste projecten binnen de openbare ruimte en (hoofd)infrastructuur in Nederland. Zo werken we onder andere voor opdrachtgevers als Rijkswaterstaat, diverse waterschappen, gemeenten, provincies en vervoersbedrijven (ProRail). Onze kracht is om bij die projecten de juiste mensen op de juiste plek te zetten. De perfecte match maken tussen de vraag van de opdrachtgever en de kennis en kunde van ons bedrijf en uitgebreide netwerk, daar zijn we goed in. Door onze jarenlange ervaring hebben we de juiste kennis en skills in huis om dit keer op keer waar te maken.

Bovendien zijn we ook gewoon een goede en betrouwbare werkgever. We zeggen wat we doen en, nog belangrijker, we doen wat we zeggen. Onze open communicatie en persoonlijke benadering zorgen voor een prettige samenwerking. Dit kan zowel bij ons in loondienst of als zelfstandig ondernemer (zzp). Van Dijk werkt met door de belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomst aangaande de wet DBA.

Wat doen wij?

Wij zijn een totaalleverancier voor kennis- en capaciteitsvraagstukken ter ondersteuning van (project)organisaties. Dat doen we door het hele land. Wij adviseren en bieden concrete oplossingen bij vragen over interim- en projectmanagement. Tevens ondersteunen wij bedrijven bij het wervings- en selectieproces. Onze uitgebreide database en talentpool zorgen ervoor dat we snel kunnen schakelen en daarmee de juiste mensen op de juiste plek zetten. 

Voor welke opdrachtgevers werken wij?

We hebben een breed veld aan opdrachtgevers binnen de (semi-) overheid en de private sector. U kunt hierbij denken aan gemeenten, waterschappen, aannemers en ingenieursbureaus. Ook hebben we raamcontracten met Rijkswaterstaat, meerdere Hoogheemraadschappen en ProRail voor ondersteuning bij technische en organisatorische vraagstukken. Een compleet overzicht van al onze opdrachtgevers vindt u op onze homepage.

Welke projecten hebben wij in portefeuille?

Projecten zijn constant in beweging en wij ook. Wekelijks komen er nieuwe projecten bij en worden projecten afgerond door onze medewerkers.
Een kleine greep uit de projecten waarbij wij betrokken zijn (geweest):

  • A15 Maasvlakte-Vaanplein (MaVa).
  • Zeesluis Terneuzen.
  • A2 passage Maastricht.
  • Tunnel A2 Leidsche rijn. 
  • A4 Delft-Schiedam.
  • Zuid Willemsvaart 
  • A1 Apeldoorn Azelo.
  • Blankenburgverbinding. 
  • Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA).

Voor een actueel overzicht van alle interessante projecten, kijkt u op “Onze projecten”.

In welke werkvelden zijn wij het meest actief?

Wij ondersteunen vooral (semi) overheden en projectorganisaties. Dit doen we op verschillende vakgebieden:

  • Infrastructuur en Techniek
  • Interim- en Projectmanagement
  • Proces- en Projectbeheersing
  • Omgevingsmanagement en Ruimtelijke Ordening
  • Contractmanagement en Juridisch
  • Archief- en Documentmanagement
Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Als wij uw sollicitatie hebben ontvangen, ontvangt u per mail een ontvangstbevestiging. Zo weet u dat wij uw sollicitatie in goede orde hebben ontvangen en in behandeling genomen wordt. Eén van onze consultants gaat dan gelijk aan de slag, beoordeelt uw sollicitatie en vergelijkt deze met de eisen en wensen van onze opdrachtgever.
Als blijkt dat er een match is dan wordt u gebeld door de consultant en nemen jullie samen de verdere procedure door.
Als uw cv niet direct aansluit bij de opdracht waarop u had gesolliciteerd dan kijken we of we nog andere geschikte opdrachten in portefeuille hebben. Mocht dit zo zijn dan neemt de consultant contact op om deze mogelijkheden te bespreken.
Ook als we helemaal geen mogelijkheden zien, hoort u van ons. Dit kan door middel van een telefoontje of per e-mail. Wat de uitkomst ook is, u krijgt van ons dus altijd reactie op uw sollicitatie.

Wat kunnen wij betekenen voor zelfstandig ondernemers?

Als partner en raamcontractant van diverse grote opdrachtgevers als Rijkswaterstaat en diverse hoogheemraadschappen krijgen wij exclusieve functies binnen waar u als zelfstandig ondernemer geen toegang tot hebt. Daarnaast beschikken we over een groot netwerk en veel kennis binnen onze markt, waarvan u uiteraard ook kunt meeprofiteren wanneer u via ons bij een opdrachtgever aan het werk bent. Wij werken ook volgens een door de belastingdienst goed gekeurde inhuurovereenkomst. Dus de Wet DBA vormt geen obstakel. 

Hoe is het om te werken voor VDES?

Wij hechten waarde aan goed werkgever- en opdrachtgeverschap. Wij streven er dan ook naar dat al onze medewerkers deze vraag positief beantwoorden. Om dit te bereiken zetten wij in op de volgende pijlers: prettige werkomgeving, persoonlijk contact, uitdaging, transparantie en persoonlijke ontwikkeling. Werken bij Van Dijk Employment Services betekent een prettige en persoonlijke omgang met ons en de opdrachtgever. U werkt in een stimulerende omgeving waarin ondernemerschap en eigen initiatief wordt gevraagd en beloond. Daarnaast zijn we altijd transparant in onze communicatie, we zeggen wat we doen, en nog veel belangrijker, we doen wat we zeggen.
Bent u benieuwd naar wat onze medewerkers en opdrachtgevers van ons vinden? Kijk dan op de website bij ‘’wat anderen zeggen’’.

Ik zie op dit moment geen passende vacature, kan ik ook een open sollicitatie sturen?

Maar natuurlijk! Als we op dit moment geen passende vacature voor u hebben, maar u denkt dat we in de toekomst iets voor elkaar kunnen betekenen, kunt u gebruik maken van ons sollicitatieformulier. Wanneer u bij de extra informatie of opmerkingen de toevoeging ‘open sollicitatie’ plaatst, zullen wij uw sollicitatie als zodanig behandelen. Wij nemen uw cv dan grondig door en vergelijken het met ons vacaturebestand en opdrachtgevers. Wanneer uw cv aansluit op een beschikbare functie of wanneer wij verwachten dat er binnenkort een passende functie voor u beschikbaar komt, nemen wij contact met u op en nemen uw cv op in onze database.

Hoe blijf ik op de hoogte van de nieuwste vacatures?

Ontwikkelingen in de arbeidsmarkt gaan snel. Dagelijks komen er vacatures bij op onze website en worden er vacatures ingevuld. Wij raden u daarom aan om onze website goed in de gaten te houden. Natuurlijk kunt u ons ook volgen op LinkedIn, waar wij onze nieuwe vacatures delen. 

Houden jullie mijn CV in bestand als ik gesolliciteerd heb?

Wij vinden privacy een belangrijk goed. Wij zullen uw gegevens en cv daarom alleen opslaan in ons bestand, nadat u ons hiervoor toestemming hebt gegeven. Daarnaast zullen wij uw gegevens nooit zonder uw uitdrukkelijke toestemming presenteren bij een mogelijke opdrachtgever. 

Hoe verloopt de (loon)betaling?

Wij hanteren een loonbetaling per 4 weken. Dit houdt in dat u aan het eind van iedere vierwekelijkse periode uw urenstaten bij ons inlevert, zodat het loon aan u uitbetaald kan worden. Deze procedure zullen wij natuurlijk verder toelichten zodra u in dienst komt. Als zelfstandig ondernemer kunt u dezelfde 4-wekelijkse periode hanteren voor uw facturering. 

Welke arbeidsvoorwaarden kan ik verwachten?

Naast een uitdagende baan met een marktconform salaris hebben we natuurlijk nog veel meer te bieden. We hechten veel waarde aan persoonlijk contact en vinden het belangrijk om onze waardering te laten blijken naar onze medewerkers. Rond de feestdagen staat er daarom altijd een leuk cadeautje voor je klaar. En we ‘verrassen’ onze medewerkers op hun verjaardag graag met onze befaamde ‘Van Dijk Slagroomtaart’ die we natuurlijk persoonlijk komen afleveren. 

Bij wie kan ik terecht met vragen over een vacature?

Wanneer u vragen hebt over een vacature op onze website, kunt u onderaan de betreffende vacature de naam en de contactgegevens vinden van de consultant die verantwoordelijk is voor de vacature. Hij of zij is bekend met de ins en outs van deze vacature en helpt u graag bij het beantwoorden van uw vragen. U kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met ons algemene telefoonnummer 078-654 90 60 dan zorgen wij er intern voor dat u bij de juiste persoon terecht komt.

Wat betekent MVO voor VDES?

Wij vinden het vanzelfsprekend dat wij iets bijdragen / terug doen voor de samenleving. MVO draait voor ons om people, planet en profit. We zijn altijd op zoek naar een optimale balans tussen maatschappelijke betrokkenheid en gezond ondernemen. We worden daarin begeleid door de Climate Neutral Group (CNG) en we ondernemen CO2-neutraal. Voor iedere ton CO2 uitstoot investeren we via CNG in diverse projecten die bijdragen aan het milieu (windmolenparken, bosprojecten en waterkrachtcentrales). Daarnaast zetten we binnen ons bedrijf in op het verminderen van onze CO2 uitstoot door het stimuleren van hybride bedrijfsauto’s en het reizen met het openbaar vervoer en besparen we energie en verbruiksmiddelen zoals papier en inkt door zoveel mogelijk digitaal te werken.
Ook steunen wij diverse goede doelen, maar dit doen we niet alleen door geld te doneren. Zo zamelen we bijvoorbeeld alle lege cartridges in voor Stichting AAP. Op deze manier worden niet alleen de cartridges gerecycled (wat goed is voor het milieu) maar steunen we tegelijkertijd deze stichting bij het mooie werk dat ze doen.

Ik zie op jullie website alleen de mogelijkheid om online te solliciteren, kan dit ook telefonisch of per brief?

Het online sollicitatieformulier is de snelste manier om te solliciteren. Maar u kunt uw sollicitatie ook direct per mail naar ons toesturen onder vermelding van de vacaturenaam en het vacaturenummer via info@vandijkwerkt.nl. Wanneer u liever niet via de digitale weg solliciteert kunt u uw motivatie en cv ook per post naar ons toesturen. Het duurt wel iets langer voor wij uw sollicitatie in behandeling kunnen nemen en terugkoppeling kunnen geven, maar natuurlijk krijgt u altijd een reactie van ons. Telefonisch solliciteren kan helaas niet, want om uw sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, hebben wij een cv van u nodig. U kunt ons natuurlijk wel van te voren even bellen als u vragen heeft, zodat u deze alvast kunt stellen.

Moet ik bij elke nieuwe sollicitatie weer een motivatie en CV toevoegen?

Ja, wij vinden het prettig wanneer u uw meest recente cv bij iedere sollicitatie meestuurt. Dit heeft verschillende redenen. De belangrijkste reden is dat uw cv in de periode tussen twee sollicitaties aangepast of aangevuld kan zijn of dat u uw cv specifiek voor de functie aangepast of gespecifieerd hebt. Het is dan voor ons prettig om een juist cv tot onze beschikking te hebben bij het beoordelen van uw sollicitatie. 

Welke opleidingsmogelijkheden zijn er binnen VDES?

De kwaliteit van de kennis van onze medewerkers op projecten is een van de pijlers van onze dienstverlening.
Daarom hebben we met een aantal partners afspraken gemaakt over specifieke opleidingen / trainingen. Zo hebben wij bijvoorbeeld vaste samenwerkingsafspraken met verschillende opleidingsinstituten. Met al onze medewerkers worden jaarlijks de ontwikkelingen van kennis en de behoefte hiertoe gemonitord in de beoordelingsgesprekken en de tussentijdse evaluatiegesprekken. Mocht een aanvullende opleiding of training wenselijk zijn dan zullen we samen met de medewerker een plan opstellen voor de meest geschikte opleiding / training.

Hoe gaan wij om met de wet DBA?

Wij hebben nauw samengewerkt met de Belastingdienst om een inhuurovereenkomst te ontwikkelen die niet alleen voldoet aan de nieuwe richtlijnen binnen de Wet DBA, maar ook goed aansluit bij de dagelijkse praktijk waarin onze opdrachtgevers met u en ons samenwerken. Op 10 januari jl. heeft de belastingdienst onze inhuurovereenkomst positief beoordeeld. Nu onze overeenkomst is goedgekeurd, gaan we zo snel mogelijk de nieuwe contracten implementeren en gaan we werken volgens de nieuwe overeenkomst. 

Over ons:

Van Dijk Employment Services werkt mee aan de mooiste projecten binnen de openbare ruimte. Zo werken we onder andere samen met Rijkswaterstaat, diverse waterschappen, gemeenten, provincies, vervoersbedrijven en projectorganisaties.

Partner van:

management drives
© Copyright 2017 by Van Dijk Employment Services. Alle rechten voorbehouden. - Webdesign door Webdesignbureau Hurby